http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-03-08

zsömle

találtam egy remekjól hangzó tojáskrémet, gondoltam, ide vele - de hogy néz már ki saját tojáskrém bóti zsömlével?!
így sültek meg zsömléjék.
tojáskrém nem lett.
a tanulás kicsit tovább tolódott. van még 10 napom.

know-how:
  • 375 g liszt (1/3 - 2/3 arányban BIO - bazz!!! ezt lehetett kapni - teljes kiőrlésű rozs aranyárban és fehér; a rozstól kellően sűrű is lett, van vagy 15 dekás egy)
  • drötker expressz élesztő
  • 3 dl langyos folyadék (fél-fél tej-víz)
  • 1.5 kk só
  • 0.5 ek méz (érzésre folyt)
  • magok (len, szezám, napraforgó)
a lisztes élesztőhöz mentek  a folyékony hozzávalók, és nagyon gyorsan összekevertem - merthogy tanulnom kell, ugye. (a tészta annyira ragacsos első látásra, hogy kizártnak tartottam az első alkalommal, hogy bármivé is képes lesz fejlődni.) aztán de.
a megkelt tésztát 5 egyforma bucira tépkedtem a búzakorpával teleszórt nyújtódeszkán (továbbra is ragad) és a következő metódus szerint próbáltam eljárni:

mondjuk, h sikerült.
a sütő 200 fokon, egy vízzel telt kenyérsütő  az alján, zsömléjék e fölött sültek 28 percig.


forrás

1 megjegyzés:

Pin It button on image hover