http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-03-10

Chili&Vanilia-sorozat: krémleves édesköményből, garnélával

a hűtő tele van olyan dolgokkal, amiket már tegnapelőtt meg kellett volna csinálnom.
dehát tegnapelőtt én menzán ettem 520ér' (húst krumplival). este meg nincs fény a fényképezéshez. amúgy meg tanulnom kell, nem érek rá.
viszont a hűtő tele van olyan dolgokkal, amiket már tegnapelőtt meg kellett volna csinálnom.

de 6kor tényleg elkezedem, mostmár.
addig nem kezdek el filmet nézni fekszek le, amíg az örökbefogadást és a veszélyeztetést nem tanulom meg.


1 édesköménygumó vékonyra szelve
1 krumpli apróra kockázva
1/2 fej vöröshagyma apróra kockázva
2 ek olaj
1/2 l alaplé 
(kellett volna, majd egyszer tán azt is csinálok, addig leveskocka)
 
(módjával, a leveskocka miatt - ezt már megszívtam párszor)
fehérbors
1/2 dl sherry 
(portóit tettem bele, 10 éveset, DóraFeriPere nászajándékot, ne kövezzetek meg, hagytam nektek is még, amúgy meg főzni csak nagyon jóval, nemde?)

know-how:
az olajon kicsit megdinszteltem (megégettem, mert éppen a másik kajához pucoltam a brokkolit) a hagymát, aztán rátettem a többi ződet, a portóival együtt. a szeszt kicsit elfőztem róla, aztán felöntöttem a levessel, és 12 percig főztem.
nekem valóan bonyolult volt.
a kész levest összepürésítettem, lazítottam a főzelékállagán némi tejjel, és sóztam, borsoztam.

a garnélákat vajon, 2 gerezd vékonyra szelt fokhagymával megsütöttem. 2 perc volt. ami alatt végig meg voltam győződve, hogy a fokhagymáim szénné égnek. de az öntöttvas edénkémben (Anya zseniális karácsonyi ajándékában) még én se tudom leégetni a cuccokat.

a leves önmagában nem rossz, de vm egészen konkrét levesbetét mindenképp kell bele. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover