http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-03-11

oyster szószt mindenkinek!

avagy: egy vödör rizs brokkolival és garnélával magányos szombati ebédekre...

...amikor az ember saját tesvíre sem hajlandó kimozdulni, még akkor se, ha enni kapna.
pedig a gourman tesvír nyilván tudta volna, hogy kell a garnélákat evésre alkalmas állapotba hozni anélkül, hogy úgy nézzek ki az ebédlőasztalnál, mint egy malac.
továbbá az olyan étekek, amik csak nyomokban akár, garnélát tartalmaznak, a kimondott slow-food kategóriába tartoznak. annyira éhes voltam - mint általában, amikor du. 4kor eszem először -, hogy a végén feladtam, és a rizst ettem meg. 
így legalább maradt a tesvíremnek sok kici rákocka, hátha eljön mégiscsak.

know-how:
  • 1 bögre hosszú szemű rizs (2 dl) - kuktában megfőtt 7 perc alatt - 2ből csináltam, de tök felesleges annyi rizs
  • 1 fej brokkoli, egyforma kis rózsákra bontva
  • 1/2 fej vöröhagyma (eredetileg zöldhagyma kellett volna, de elfelejettem venni) 
  • 25 dkg garnéla (IKEA - fontos, hogy finoman kell felolvasztani, akár egész éjszaka a hűtőben, vagy hideg vízben, 30 perc alatt, máskülönben elveszti az édességét)
  • 2 ek földimogyoró-olaj, a hagyma és a brokkoli megpirítása céljából
  • 2 ek szezámolaj
  • 2 ek oyster-szósz (Perének üzenem: fontos dolgok mindig vannak itthon :D)
  • 2 ek szójaszósz
  • 2 ek shao shing bort kihagytam (újabb üzenet Perének: minden hülyeség mégse lehet itthon)
amíg a rizs főtt a kuktában, addig az apróra vágott hagymát megdinszteltem az olajon, hozzáraktam a brokkolirózsákat és 2 percig kavargattam, aztán mentek bele a rákocskák, újabb 1 perc kavargatás (nagy lángon csináltam), végül a folyadékok. összesütöttem.
eredetlieg a rizst is hozzá kellett volna rakni a folyadékokkal együtt, de így gusztább maradt.
és vm elképesztően finom.




2 megjegyzés:

  1. Écinek üzeni Pere : éhes vagyok.stop.az öcsém is.stop.maradékot is bevállaljuk.stop.rakott zöldbabunk után is.stop.

    VálaszTörlés
  2. Éci üzeni Perének és az öccsének: most pácolódik a következő post, estére meglesz :) addig jó lesz a rakott zöldbab is, megint 4, megint éhes vagyok.

    VálaszTörlés

Pin It button on image hover