http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-03-27

goi cuon (vietnámi tavaszi tekercs)

a legközelebbi vacsoránál egytálétel lesz.
mert tavaszi tekercset gyártani, mégha nem is sütöm meg (mert a vietnámit nem szokták), mégha a nemvega verziót már délelőtt összeraktam, akkor is hosszadalmas.

know-how (általánosságban)
  • főtt disznóhús + rák (esetleg tofu/csirke)
  • friss fűszernövényzet
  • salátalevél
  • uborka
  • rizstészta
mindez becsomagol megnedvesített rizslapba, szójaszószba/halszószba mártogat és megesz.

na és akkor: okosodjatok!
a rizstészta (beszerzési hely: Ázsia Center, jobb kéz fele levő épület, legfelső szint, hátul a sarokban) számtalan szélességben létező, előfőzött dolog, ezért csak áztatni kell, azt is csak moderáltan, ne legyen ragacsos a végére (percek).
a rizslap rizslisztből, vízből és sóból készül, bambuszszőnyegeken a napon szárítják, ettől van olyan remekjó mintázata. papírvékony, tökszáraz, de fél perces gyakorlás után könnyű vele dolgozni. beszerzési hely: l. fent. (ahogy én szoktam: langyosnál kicsit melegebb vízbe márt a lap - a forró víz nem jó semmiképp, rögtön összeragad tőle a tészta, és úgy fog kinézni, mint egy rontott palacsinta -, ettől teljesen meglágyul. óvatosan ráterít egy konyharuhára, rápakolja a tölteléket, hajt egyet rajta, mintha palacsinta lenne, majd jobbról is, balról is ráhajtja a széleket és folytatja a tekerést. ha nem mindenki magának csinálja a tekercsét, vigyázni kell, hogy a kész tekercsek ne érjenek egymáshoz, mert menthetetlenül összeragadnak.)


know-how (vega DóraFerinek)
  • bambuszcsíra leforrázva kicsit
  • újhagyma karikázva
  • répa reszelve
  • salátalevél csíkozva
  • rizstészta
  • szárított rákdara (hazajövetelt úgy kell szervezni, hogy legyen még vagy 10 óra indulásig BKK-ban, a Khao Sanon árulnak ilyet, és még ennél is sokkal jobbakat, meg pad thait)
  • oyster szósz
  • vm ázsiai fűszerkeverékes só (koriander, gyömbér, csili, fokhagyma, többet nem tudok hollandul)

a Peréjében hús is volt (kezdő ázsiai kajálóknak pont jó lesz, nincs benne semmi vadulás fűszertéren - csak Dóra kifinomult orra szagolta ki, ahogy belépett, a halszószt)
  • 25 dkg darált pulyka
  • 1/2 fek vöröshagyma felkockázva
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 ek szárított rák
  • 2 ek rizsecet
  • 3 ek halszósz (nam pla)
  • 35 g pálmacukor 
  • 2 ek citromlé
  • 120 g bambuszcsíra 
  • 2 ek brown bean sauce - elkészíthető házilag is, de ezzel nem tököltem, kihagytam, bocs Pere, így utólag
  • 1 kimagozott csili felkarikázva (az eredetiben 4-6, egyszer csináltam már a recept szerint, de nem örült egyértelműen mindenki) 

a hagymát megdinszteltem, amikor majdnem kész volt, rányomtam a fokhagymát (kínait, ofkorsz), a csilit és a rákport - 1 perc együtt. erre ment a darált hús, kifehéredésig. amikor kész lett, az egészet kiszedtem. uabban a serpenyőben a nam pla-rizsecet-cukor hármasból szirupot főztem (pár perc), amikor már elég sűrűnek láttam, hozzáadtam a citromlevet (eredetileg lime/tamarind). ennél a pontnál lehet beállítani az ízeket: a sót és a savanyúságot leginkább. a szószba visszaraktam a húst és a bambuszrügyet is, és mérsékelt lángon (másfeles fokozat) összemelegítettem őket - a lényeg, hogy a szósz mindent összekenjen.
tehát Pere tekercsébe a zőccségeken kívül ezt is tettem. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover