http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-08-01

shawarma, a gyros arabul

erre a blogra már jó rég ráleltem flickr-es kalandozásaim közepette: zseniális képei vannak a csajnak. benne van a top3-as listámban.
 
már megcsináltam egyszer Vikinek, de akkor valamilyen rejtélyes okból kifolyólag darált húst használtam és a fűszerezés is elcsúszott valahol (tán ott, hogy a darált húst nem nagyon pácolják...). de tegnap megcsináltam az ultimate verzsönt: osztatlan siker. (az egyetlen külsős kostóló azt mondta, hogy oké, majd betömte a 2. tekercset is. ez ugyebár 100%-os tetszési index.)
a húshoz

45 dkg pulykamell, takaros csíkokra vágva
2 ek szezámolaj
1/2 doboz joghurt (a nagy doboz fele)
1 tojás enyhén felverve
1 citrom leve
 
1 tk bors
1 tk őrölt kardamommag (1/2 tk egész szemből lesz ennyi)
1 tk fahéj
só (min. 1 tk)
1/2  szárított csili Virág ültetvényéről (kellemesen csípjen)
1/2 tk garam masala
2 gerezd fokhagyma összezúzva
1 tk reszelt gyömbér

know-how:
az összes hozzávalóból joghurtos pác készült, ebbe tettem bele a pulykacsíkokat. min. 1 óra az előirányzat, de jobb a több. én 5 órát áztattam a csíkokat. 
a pácidő leteltével egy nagy teflonban megsütöttem a húst, kb. 10 perc alatt. (a joghurt nagyját lecsöpögtettem róla, de nem tisztán ment a teflonba.)

a salátához
 
1 bögre salátalevél (tökéletesen mindegy, hogy mifélék)  
e percben a 3 napja tartó esti szürkületet felváltotta a FÉNY --- óóóóóóó
1/2 uborka vékonyra szelve, a szeletek felezve
2 paradicsom szeletelve, a szeletek felezve
3 tk aprított koriander/petrezselyem  
(kinek, mi - Balázs elszántan utálja a koriandert továbbra is, én meg elszántan próbálom újra megszeretni --- azért vannak olyan étekek, amik korianderrel kerekek, ezt be kell látni)
3 tk gránátalma-mag
 
 
az öntethez

½ doboz joghurt (a nagy doboz másik fele)
1 citrom leve
2 tk aprított koriander/petrezselyem
2 tk aprított menta
 
4 pita/tortilla/chapati
Tabasco 

minden komponens külön tálkákban kikerült az asztalra (mert szeretem az undorítóan telepakolt mosogató látványát), és mindenki magának rakta össze a tekercsét. lett hozzá egy - kivételesen iható - sauvignon blanc is. jó volt.
csak Balázs nem volt hajlandó utána megmozdulni, és a felvetésemre, miszerint crumble, elkezdett harsányan röhögni. nem értem. nem szereti?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover