http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-08-28

rebarbara 1.20ért

ez egy kellően bonyolult sütike. olyan, aminek a leírása olvastán normális esetben (normális eset=süti kell, rögtön) csinálok egy tejbegrízt.
de most a csillagok szerencsés együttállása kedvezett a pâte á foncer összegyúrásának, pihentetésének, elősütésének, a rebarbarák sütőben párolásának és az öntet összeállításának ÉS a 45 perces sütési idő kivárásának. a legjobb fogyókúra süteményt sütni. lehetőleg többlépcsőset. itt ülök a sütiszagban és már semmi kedvem enni belőle. ennyi munkát elpusztítani?!
legyen a neve mondjuk rebarbara pite. kellően semmitmondó, semmi flanc a curddel meg a narancs-vonallal.
a tésztához 
(Roux mester nyomán)
25 dkg liszt
12.5 dkg puha vaj
1 tojás
1 ek cukor
1/2 tk só
40 ml hideg víz

know-how
a lisztet a sóval, vajjal, cukorral, tojással morzsalékos állagúra gyúrtam. hozzáöntöttem a vizet és egynemű, sima tésztát gyúrtam. 20 perc hűtő. (vagy a hűtőben fóliában 1 hétig simán eláll.)
a hűtési idő végén 3 mm-es körlapot nyújtottam belőle (értelemszerűen nagyobb átmérőjűt, mint a 25 cm-es piteformám), feltekertem a nyújtófára és beletekertem a formába - zsírprofi munka volt. a forma szélén belenyomkodtam a tésztát, villával megszurkáltam, ráterítettem egy sütőpapírt, lesúlyoztam 2 marék babbal és 20 perc alatt vakra sütöttem (160 fok, légkeverés).
alapvetések: 
  • lisztezett felület szükséges leragadás ellen, 
  • nyújtás közben időnként nem árt megfordítani a tésztát
  • szintén nyújtás közbeni feladat a tészta 90 fokos forgatása - így egyszerűen lesz körlap
  • a 20 percig sütött bab nem bab már többé, de súlyozni legközelebb is jó



a rebarbara-réteghez
50 dkg pucolt, 3 cm-es darabokra vágott rebarbara
8 dkg cukor

know-how:
a feldarabolt rebarbarát tepsibe tettem, leszórtam a cukorral, lefedtem és 15 percig sütöttem-pároltam. ennyi idő alatt szottyosra párolódtak, úgyhogy legközelebb rövidebb ideig aszalom őket - cél volt, hogy roppanósak maradjanak. nem maradtak. (150 fok, légkeverés)



a szószhoz
3 dkg puha vaj
3 ek cukor
3 ek darált mandula/mogyoró/dió
2 tojás
1 narancs héja reszelve
1 dl a rebarbara kisült levéből
75 ml tejföl (tejszín kellett volna)

know-how:
a vajat a cukorral jól kikevertem, aztán mindent hozzáadtam, szépen sorban. a rebarbarbara leve és a tejföl ment bele utoljára.

az elősütött tésztára rárakosgattam (németes precizitással, tökéletes szimmetriába) a rebarbara-darabokat, hogy aztán ráöntve a szószt az ég egy adta világon semmi ne látszódjon ki a remekművemből. ami amúgy szétfőtt, úgyhogy a látványhoz sokat nem adott volna.
sütő, 170 fok, légkeverés. nálam 45 perc. a teteje szépen megbarnult (hogy ne mondjam: aranybarna lett - hehhe.)
kicsit hűlt, szeletelődött és mellőzve minden finomkodást, a rebarbara az arcomba vágta, hogy ő egy savanyű zőccség. manipulálhattam én cukorral. akkor is savanyú. pont. esetleg lehet szórni még több cukrot rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover