http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-08-24

a smoothie-história

 




ez egy igazi fos nap volt. du. f5ig hol kicsit, hol nagyon esett. és 13 fok volt. 
de én rendületlenül róttam a várost Jackkel és hallgattam a történeteit Corkról (már amennyit értettem belőlük), ha már mára ez volt az angolóra. cserébe megfagytam. gondoltam, remekjó ötlet lesz a szellemkastélyba vezető ösvény szederbokrait leszüretelni és csinálni egy smoothiet belőlük egy fotót róluk. remekjó ötlet volt. még pont hiányzott az optimistapéntek végéről egy agyonszurkált kéz.
smoothie az USA nyugati partvidékéről indult világhódítani az 1920-30-as években sült pillecukorral és hamburgerrel (utóbbiak nem feltétlen ott csatlakoztak).
egy brazil recepttel kezdődött az egész:
az ez alapján készült italt egy bioboltban kezdték árulni.
de igazán sikeres csak az 1960as évektől lett smoothie, hála a makrobiotikus étrend körüli felhajtásnak. ekkoriban még tisztán gyümülcs, gyümölcslé és jég alkotta, a 70es évek elejétől már időnként tej is került bele.
a joghurt, mint összetevő a 90es évektől jelent meg benne.
smoothinak igen széles rokonsága vagyon szerte a világban: lassi és ayran pl. igencsak hasonlítanak. vagy inkább smoothie rájuk...
összefoglalva: tej/joghurt/víz+gyümölcs(ök)+(jég)+turmixgép=smoothie
ennyi volt a mese mára. (mert én se gondoltam komolyan, hogy az elitklub elit tagjainak különösebben magyaráznom kellene egy turmix mibenlétét.)
a fotó meg fake.
smoothie bolti és eper is van benne. soha ne higgyetek a szemeteknek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover