http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-08-25

bableves, ahogy anyánk sose tenné

mert például narancslevet, céklát, kókusztejet és garam masalát Anya csak egészen elhanyagolható számú esetben tesz bele. (az esetszám az adott példában<0.)
tehát épp elég idiótán hangzott a recept, hogy kipróbáljam.
melegen és frissen nem az a hátravágós kaja volt.
de aztán kihűlt...!
a fotótémát állva tömtem be.

2 kis fej vöröshagyma felkockázva
1 szál közepes répa karikázva
3 öklömnyi céklagumó kockázva
(répa+cékla együtt cc. 40 dkg)
2 ek garam masala
8 cl narancslé (vagy 1/2 narancs leve)
1 l zöldségalaplé (komolyan :))
2 dl kókusztej
1 doboz vegyesbab-konzerv (40 dkg) leszűrve, leöblítve
koriander/petrezselyemzöld szóráshoz

a hagymát kevés olajon 1-2 percig dinszteltem, aztán rátettem a répát és a céklát, kicsit átpirítottam együtt őket, aztán 2 kis merőkanál alaplével puhulásig főztem.
felöntöttem a maradék alaplével és a narancslével, beleszórtam a garam masalát, összeforraltam, hozzáadtam a kókusztejet és botmixerrel pürésítettem. hozzáadtam a babot, átmelegítettem és kész.
a koriander/petrezselyem csak a tányéron került hozzá.
a pita kell hozzá, vagy vm finom kenyér. Mama is mindig adott mellé.

kiindulás: BBC GoodFood HU 2012/2. p.60.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover