http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-07-19

az életmentő fahéjas csiga

ma a kétségbeesés szélére sodort 20 dkg spenót és 16 dkg gomba. aminek át kellett volna lényegülnie fasírttá. de nem tette. amikor már a google-t kezdtem el kétségbeesésemben nyomkodni válaszok után kutatva (nem elég benne a zsír! - attyaég, én azt egyáltalán nem tettem bele. még krumplit! - még?! az sincs benne), miközben lelki szemeim előtt Balázs haláltusájának képei peregtek, amint erőtlenül próbálja még elérni a billentyűzetét, de már nem sikerül neki, végül magára rántja mind a két teljes testet lefedő, ámde lapos monitorát, és a földre zuhan holtan, feladtam. az egész masszát, ami akkorra már túlnőtt rajtam és a konyhán, és az eredeti recepthez képest +20 dkg lisztet, gondolkodás nélkül öntött zabpelyhet és még egy tojást is tartalmazott, ráöntöttem egy alufólia-darabra, rátekertem a fémet és izomból bevágtam a sütőbe. amit csak azért nem vettem föl 350 fokra, mert nincs ilyen fokozat, másrészt már benne sültek azok a csigák, amik megmentettek egy érfelvágástól.
(Napmátkának egyébként jó dolgai vannak, de ez egy nagy rakás szar volt, amibe ráadásul beleöltem az összes spenótomat és a gyönyörűséges laskagombáimat.)



a tésztához

188 ml tej
5 dkg vaj
3.75 dkg cukor 
32.5 dkg liszt  (fehér, tk. barna vegyesen)
3.5 g dr ötker instant élesztő 
1 tojás

know-how:
a lisztet összekevertem az élesztővel.
a tejet összemelegítettem a cukorral és a vajjal.
a tojást felvertem.
a száraz és a nedves komponenseket bedagsztottam. az eredeti recept szerint nem kell keleszteni, szerintem meg az sose árt, úgyhogy 15 percet pihent a tészta.

a töltelékhez

6.25 dkg szobahőmérsékletű vaj
5 dkg cukor (barnát ír a recept)
1 ek őrölt fahéj
1.25 dkg darált mogyoró/dió/mandula (kicsit mindegy) 

a hozzávalókat a kis robotgépemmel krémmé kavartam.

a kicsit megpihent tésztát lisztezett szilikonlapon (a deszkám otthon maradt) négyzetesre próbáltam nyújtani. elég vékonyra nyújtottam, de nem tudom, hogy ez centiben mennyi volt: az volt az alapvetésem, hogy a kelt tészta még nőni fog a sütés előtti állásban is, meg a sütéskor is - ha nem akarom, hogy gusztustalan legyen, relatíve vékonyra kell nyújtanom. a kinyújtott lapra rákentem a krémet, és a hosszabbik oldalánál kezdve feltekertem.
2 cm széles szeleteket vágtam, kicsit megigazgattam őket csigaformára, és úgy tettem tepsibe, hogy jó nagy távolságok maradjanak köztük. sütés előtt fél órát még keltek (a 30 fokos sütőben), szépen megnőttek, aztán elfelejtettem vajjal megkenni a tetejüket, de így is megsültek 15 perc alatt, 175 fok, légkeverésen.

az idióta mennyiségek azért, mert feleztem az eredeti adagot, így is lett 16 szép + 2 nem szép csiga.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover