http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-08-22

Chili&Vanilia-sorozat: báhn mí

avagy ötfűszeres marha-disznaj pástétommal töltött szendvics egy nagyon durván jó édes-savanyú répasalátával for a farewell dinner.
annyira nem tettem tanúbizonyságot rendkívüli kreativitásról, amikor egyszerűen lefőztem M.Zs. majdnem legutóbbi recipéjét. szó se. de mindenki annyira egyedi akar lenni. hagyom, hogy kimazsolázzák nekem  a javát. a google mégiscsak sokkal gyorsabb, mint a manuál receptkeresés. ugye.
tehát. copycat. 
egyébként meg a répa majdnem felülmúlhatatlan, múlt péntek óta már csináltam még egy vödörrel. jövet-menet zabálom. just for  fun. (ez meg a másik örök szerelmem.)

és amúgy: a báhn mí hívószóra Vietnámban valószínűleg csak bagettet fognak adni (ha az ember hátán van egy zsák, és épp agyon van gyötörve a hálófülkés alvástól és a nagyon bezárt hostel redőnye előtt üldögél, valószínűleg olyan pofátlan áron, hogy azon még a félálomban levő jómódú nyugati - aka én - is hangosan felröhög)(bár minden kenyeret így hívnak), báhn mí, mint szendvics kizárólag bárhol máshol a világon van forgalomban (itt jegyezném meg, hogy vietnámi jelenésem anno totális kudarcba fulladt kulináris téren: Hanoiban odáig süllyedtem, hogy becsukott szemmel, de az éhhalál szélén, becsaptam egy olajos halat a kosárba. a bahn mí mellé. mert bár imádom az ázsiai konyhát, 3 hét után már nem kevésbé a francia befolyást is. de a fazékból kiálló disznaj ÉS csirke LÁBakat kevésbé. de tény: phó forever.)
tehát a báhn míban van valamiféle pástétom (disznó, marha, hal, tofu, tojás, kiskutya f..a, whatever), pickled (kb. savanyított) répa és/vagy retek, nyers uborka és koriander. én meg már olyan vagyok mint a gúgöl transzlétör.


a pástétomhoz
2 salottahagyma aprítva
1 gerezd fokhagyma, lereszelve
30 dkg disznómáj nem túl finomra darálva
40 dkg darált marhahús
2 tk kínai ötfűszerkeverék
só, bors

+ toritllalap, rukkola, koriander

a májat nem túl simára daráltam a multifunkciós konyhai robotgéppel, összekevertem a hússal és a fűszerekkel.
belesimítottam a négyzetes sütőformámba, amit beleállítottam egy másik tepsibe. utóbbiba annyi vizet öntöttem, hogy 3/4ig ellepje a négyzetes formát. 
150 fokon másfél órát pároltam (M.Zs. írt esetleg összegyűlő folyadékról a pástétom tetején, nekem nem gyűlt).
amikor nagyjából kihűlt, alufóliába csomagoltam és betettem a hűtőbe, kb. 1 órára.
a répához
1.25 dl rizsecet (almaecettel helyettesíthető)
8 dkg cukor
2 teáskanál só
2.25 dl meleg víz
5 közepes sárgarépa juliennre reszelve

az ecetből, cukorból, sóból és vízből megcsináltam a levet, ebbe tettem a lereszelt répát. hűtő, 3-4 hétig eláll, de rögtön is remekpompásszuperfinom.

nem csináltam meg előre a szendvicseket, csak kiraktam minden komponenst az asztalra és mindenki csinálta a magáét.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover