http://319atkinshall.blogspot.ie/

2013-01-31

mától csak per Tamás

Tamásunk nem várt sikerrel vette az akadályokat tegnap Lyonban, volt nagy őrjöngés ott is, a fészbukkon is, 13 másodpercenként tud(hat)tam (volna) meg (8x egymás után ugyanazokat) a híreket (ha nem megyek el itthonról, attyaég! a boküzdór napján??!!), most vág, most rak, most néz, most elfelejtette a sütőt letekerni 150ről 90re ("A feledékenység miatt a köret túlmelegedett, és ez is hozzájárulhatott ahhoz, hogy a magyar szakács nem került a világverseny dobogós helyezettjei közé, jelentette helyszíni tudósítónk" - itt érztem némi hazafiúi csúsztatást az index részéről: messze volt még az a dobogó - szerintem nem is gyúrt arra senki magyarfia), de a végén így is befutott 10.nek, ami azért tényleg derék, tekintve a pl. a rombuszhal kilós árát és kis hazánk anyagiakkal való ellátottságát mostanában, arról nem is szólva, hogy ez a görög isten Széll gyerek, mától csak per Tamás, kiesett az Onyxból hónapokra, ahova azért nem lehet csak úgy behívni Marikát, hogy kéne egy kis lencsehab a szüvidelt mangalica mellé, szaladj már be 20 percre, léci.

tehát ma bocuse d'or volt egész nap, mindenhol.
én meg madártejet akartam enni.
 
nyilván mert vm hülye megosztón láttam egy tál madártejet, sárgán, nagy habokkal. (de láttam, más is ugyanazt a megosztót nézi...)
aztán csináltam egy izét. karamellás tejet. a tetején lebegő dolgok meg semmire nem hasonlítottak, így pont habgaluskára sem. pedig az 1 mp-ben még olyan szépek voltak. komolyan. 
(egyébként az igazi madártej angolkrém, amibe annyi tojást kell tenni, amire nem vitt rá a lélek (5 dl tejhez 100 g sárgája; 1 sárgája cc.15 g).)

6 dl tej
9 dkg cukor (dark muscovado*)
3 tojás
1 tk vaníliaesszencia

*finomítatlan, cukornádszirupból készülő, ragacsos, "nyers", erősen melaszos ízű ÉS a fehéret bebarnítja (ezért használják főleg csokis sütikbe, ugye, Éci) - amúgy a legfinomabb cukor, szerintem

know-how:
a sárgákat habosra kevertem a cukorral, hozzáöntöttem a tejet és vízfürdőbe állítva az edénkét 85 fokig melegítettem (nagyszerű dolog cukorhőmérővel rendelkezni, én mondom) - ekkorra kicsit besűrűsödött (és karamellás tej kinézetű volt, határozottan). amikor elérte az üzemi hőmérsékletet, lehűtöttem. 
 
a 3 fehérjét kemény habbá vertem (végigrettegve a 2 percet, hogy mikor fogom megint túlverni a habot), tettem bele cukrot is, érzésre, mert mindig utáltam a semmilyen ízű habot a madártejben. forró vízben főztem ki, előírás szerint: amikor csodálatosan óriásira nőttek a galuskák, megfordítottam és abban a pillanatban összeszottyadtak  és még fél perc.
 
de most sem tudom, hogy a tejben vagy vízben habfőzés akkor most vallási alapon megy?
 
 

4 megjegyzés:

  1. ateistáknak mikróban, tej és víz nélkül.

    VálaszTörlés
  2. Én nem néztem semmilyen megosztót, csak belémvágott tegnap, hogy madártejet ennék....biztos karmáztál 1000-rel. A 2 kanál segítségével tejbe szaggatott galuskák kiadták lelküket a kanyarnál, mint a tieid. Akkor fogtam a fagyikanalat és azzal szaggatam bele a maradékot....és láss csodát, nem csaffantak össze a megfordítás pillanatában. DE...találkoztam a neten egy másik fajta módszerrel amit be fogok vetni a következő (5 éves tervben szereplő) madártej proyectnél.
    150 fokos sütőben nagy(mély)tepsi vízzel betesz, közben hab cukorral felver, kistepsibe (ami belefér a nagyba) "simít" hullámosra, majd beletesz a nagytepsibe (a vízbe!). 15 percig "főz/süt" bár maradjunk annyiban, hogy mindenki addig, amíg el nem kezd sülni a hab teteje. Óriási ötletnek tűnik (nekem, aki utál habgaluskát főzni). Ötlet innen: http://laflordelcalabacin.blogspot.com.es/2011/04/film-food-julie-y-las-islas-flotantes.html

    VálaszTörlés
  3. aha :) hát ez nem tűnik kevésbé túlreagáltnak a cukorhőmérőmnél ;)

    VálaszTörlés

Pin It button on image hover