http://319atkinshall.blogspot.ie/

2013-01-29

cékla vol. 2 - curry

beiratkoztam egy fotókurzusra.
az egyetemen, hogy ne aprózzam el nagyon.
ma délután már olyan k ideges voltam a ténytől, hogy este 7re mennem kell, mintha valami konkrét vizsga előtt állnék.
elrángattam Balázst magammal, sőt, be is ültettem magam mellé, mint szótárt, just in case. aztán fél óra múlva otthagyott a szemét, egy telefon miatt. 
percek kellettek, hogy legyűrjem magamban a pánikot.
aztán már csak egy rész volt, amikor talán leheletnyit idiótábbnak tűnhettem a valóságnál: az igen jól kinéző tanársegéd fiú kedvesen érdeklődött, hogy hol tudja állítani a gépemen az ájeszéjt. a mit, kedveském? az ájeszéjt. nézd, drága barátom, a leghalványabb fingom sincs.
a tanárbácsi hátulról, próbáld Av-ben.
és nyomta. az ISO-t. az ájeszout, kis akcentussal. 
(amúgy mindenki kitobival tolta, kivéve a kedves lányt a 7D-vel, meg egy másikat 5D-vel, aki nem volt kedves, de lehet, hogy csak azért, mert ráfagyott az arcomra az azonnal add ide, teee! kifejezés.) 


és ennek megint nincs semmi köze Nigel Slaterhez meg az ő zseniális curryjéhez cékla raitával. 
mert még mindig cékla. (bocs, Olivér.)

a curryhez
150 g broth-mix 
(árpa, zöld és sárga felesborsó, vöröslencse meg vm nagyszemű borsó) - száraz súly
6 dkg gyömbér, reszelve
1 tk római kömény, őrölve
4 gerezd fokhagyma, zúzva
1 tk koriander, őrölve
1 kis csili, friss, karikázva  
(nem jó ötlet kontaktlencse kivétel előtt csilibe nyúlkálni, ezt csak úgy mondom)
3 púpozott ek garam masala
1 ek kurkuma 
1 doboz paradicsomkonzerv (400 g)
1 kis fej hagyma, apróra kockázva
olaj

a raitához
2 dl sűrű joghurt
1/2 fej nyers cékla, reszelve
petrezselyemzöld


know-how:
a magokat este beáztattam, reggel megfőztem.

a reszelt gyömbért, a fokhagymazúzalékot, az őrölt koriandert és római köményt, a kurkumát, a csilit és a garam masalát összedolgoztam annyi olajjal, amennyivel pasztaszerűvé vált. (ezt is este, mert a hajnali főzéseim nem kedveznek a pepecs részmunkálatoknak - egy zárható dobozban a hűtőben jól elvolt reggelig.)

a hagymát kevés olajon megdinszteltem, hozzáadtam a megfőtt broth-mixet, ráborítottam a paradicsomot levestől és belekevertem a fűszerpasztát.
kb 15 percig közepes lángon rotyogtattam, a lé ennyi idő alatt kellemesen besűrűsödött.
és állat jó illata volt.

amíg a curry főtt, lereszeltem a céklát, leöntöttem a joghurttal és megszórtam petrezselyemmel. (eredetileg koriander, amit Balázs csökött ízlelése továbbra sem fogad be.) tkp ez a raita, ami az indiai, bangladeshi és pakisztáni konyhában a jogurtos mártogató, amibe tesznek nyers zöldséget és egy csomó fűszert. ez utóbbi a curry jelentékeny fűszertartalma miatt okafogyottá vált.

találtam még 2 naant is mindent tartalmazó szuperkonyhámban (köszönöm Aldi, hogy mindenre van kész ötleted). és végtelenül büszke voltam magamra, egészen addig, amíg sikerült ezeket az ordenáré képeket megcsinálnom életem eddigi legjobb curryjéről. 

Pin It button on image hover