http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-05-15

Nagyanyám vaníliás koszorúja

amiben egy g vanília sincs. de a tetejét mindig vaníliás cukorral szórta meg Mama.
ez volt a kedvencem a sütijei közül. legalább 10 éve nem ettem.
Mama receptje alapján azt hittem, hogy menni fog a reprodukálás.
nem ment.
lehet, hogy a karob hibája volt. de miután átdúrtam mindent a rohadt kakaópor után kutatva és nem találtam meg (mint a halak vörösszúnyog-lárváját - mondjuk az jobban aggaszt), beleszórtam a karobot. ami ugyan egészségesebb, de Viki csokitortája óta tudom, hogy nem mind finom, ami egészséges.
továbbá lehet, hogy nagyanyám nem tett a lisztbe puffasztott amarántot, ami szintén egészséges…
a végeredmény a közelében nem volt Mama sütijének. se ízre, se kinézetre.
és már megkérdezni se tudom.


12.5 dkg vaj
25 dkg liszt
1 tojásfehérje
7 dkg cukor
tejföl 
(amennyit felvesz, 2 ek se kellett bele, ha nagyon meglágyul a tészta, lisztet kell hozzá még adni, de ezt már csak utólag tudtam meg Anyától, amikor megtelefonáltam neki idétlenkedésem történetét)
1/2 csomag sütőpor
kakaópor a felébe (ezt csak úgy szórtam, cél volt, hogy fekete legyen)


know-how:

a tészta hozzávalóit a kakaópor karob kivételével összegyúrtam, kettévettem a tésztát, az egyik felébe belegyúrtam a karobot. okulván a múltkori szerencsétlenkedésemből, már meg se próbáltam nem nejlonok közt nyújtani. de rá kellett jönnöm a szaggatásnál, hogy a vajas tészta kifagyasztását nem lehet kikerülni. tehát legalább 20 perc mélyhűtésben vett részt mind a 2 fél.
a kifagyott tésztát kinyújtottam fél cm-esre. mivel ez gusztustalan vastagságúra hízott sütés közben, legközelebb max 3 mm-esre nyújtom. a linzerszaggatóval kiszaggattam. 
150 fok, légkeverés, 12 perc. 
a lyukas közepű virágokat még melegen belenyomtam fahéjas cukorba (szlovák cucc, itt áll már vagy 2 éve), ami szemcseméretre pont mint a vaníliás itthon, csak ez barna, értelemszerűen. Anya zseniális meggydzsemével ragasztottam össze a darabokat.
ez a fél adag volt, és lett kb 20-24 karikapár belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover