http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-05-16

sült spárga zöldfűszerekkel pácolt csirkenyárssal

volt egy köteg spárgám. ami folyamatosan nyomasztott, mert a szakirodalmi jegyzetek tanulmányozása óta tudom, hogy mire a pultra kerül, már vén. és nálam már itt állt T+3 napja. lelki szemeim előtt azt láttam, hogy óráról órára nagyobb darab megy majd a kukába. (ahol elpattan hajlításnál, az az ultimate end. az alatt kuka.)
aztán keresgettem egy darabig, hogy mi legyen belőle.
megint Ch&V-nál kötöttem ki.
csináltam 4 óra szabadságot a fotózáshoz, kissé feldúltam a hétvégén kialjazott lakást, lett megint egy csomó mosatlan, rájöttem, hogy a futópadon kívül még fényképezés közben is remekjól lehet rádiót hallgatni, elmerengtem a radiocafe megszűnése ütötte űrön, és miután 5 percet hagytam a munkábaérésre (4.7 km) már nem is találtam oly nagyon szörnyűnek a jövőt.

a spárgához

1 köteg spárga
só, bors
1 ek olaj
1 ek cukor


a spárgát egy nagyobb edénybe állítottam fejjel lefele, teletöltöttem vízzel, és hagytam kicsit, hogy hátha maguktól is kijönnek a homokszemek a redőkből. (a zöld spárgát nem kell megpucolni.)
aztán a fás részt lepattintottam a végekről, tepsibe raktam őket, sóztam, borsoztam, az olaj és a cukor keverékét rácsöpögtettem és megsütöttem.
légkeverés, 180 fok, 10 perc.


a csirkenyárshoz

50 dkg csirkemell (rossz érzéssel ugyan, dehát ez volt a mélyhűtőben) 
egyforma kockákra vágva
1/2 piros pritaminpaprika
1 lilahagyma felezve, aztán vastagra szelve, majd hosszában felezve ismét
1 kisebb cukkini vastag karikákra szelve
annyi olaj, hogy ellepje a csirkekockákat
3 ág rozmaring apróra vágva
5-6 levél zsálya apróra vágva
1 ek kakukkfű (a növénykéről, ami kiszáradt)
1/2 csilipaprika karikázva
1 ek egész bors (vegyes)


a csirkekockákat leöntöttem annyi olajjal, ami ellepte, belekevertem a fűszernövényeket és lefedve legalább egy órára hűtőbe tettem.
a bambusznyársakat vízbe áztattam.
a zöldségeket daraboltam.
a pácidő leteltével a nyársra húzgáltam a húst és a zöldségeket - a nyárson sóztam meg őket.
sütő, 180 fok, légkeverés 15 perc, a végén kb. 10 perc grill.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover