http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-05-17

tárkonyos gombaleves

hirtelen jött, de elsöprő erejű rajongásom tárgya a tárkony.
ezúttal maradék gombával és a maradék alaplével léptettem fúzióra. működik.




cc. 25 dkg gomba vékonyra szelve
(champion, de nyilván vm erdeivel jobb lett volna)
1 fej hagyma apróra vágva
1 l folyadék 
(3 dl alaplé (ennyi maradt) + 7 dl víz egy leveskockával)
tejföl+tejszín (50-50%)- kb 1 dl összmennyiség, bár csak szemre volt
1 ek keményítő
1 púpozott tk szárított tárkony
3 szál petrezselyemzöld 
(ami megmaradt az alaplé 3 répájáról)
só, fehér bors


know-how:
a hagymát megdinszteltem, rádobtam a gombaszeleteket és fedő alatt addig szöttyögtettem, amíg össze nem esett. felöntöttem az alaplével és 15 percig kis lángon főztem.
a tejszín-tejföl keverékbe tettem a tárkonyt, a petrezselyemzöldet és a borsot. elkevertem benne a keményítőt és adtam hozzá egy kis levest. a szószt beleöntöttem a levesbe folyamatos kevergetés mellett. a keményítő miatt tovább már nem szabad főzni. meg amúgy is: minek, amikor kész?
a sóval a végén igazítottam az ízt.



1 megjegyzés:

  1. tárkony jó, tárkony szép, tárkonyt szeressük nagyon ! :)
    Pere

    VálaszTörlés

Pin It button on image hover