http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-05-23

defektmentesítés

...avagy joghurt panna cotta karamellizált almával és ropogós morzsával

megalapozandó a megfelelő együttműködésemet a corki aszfalttal tegnap külsőcserét hajtattam végre Puchon (miután szombaton dupladefektet kaptam, és a ragasztással nem sikerült ezt az aprócska folytonossági hiányt kikezelni) Bergusonéknál, az egyetlen helyen széles Bp.en, ahol abszolút VIP-ügyfél vagyok, ami miatt igen szeretek hozzájuk járni. aztán ma reggel majdnem nem sikerült visszaapplikálnom Puch-hátsót a gyönyörű új Continentál külső-belsővel (külön felhívnám a figyelmet az amazing puncture resistance fordulatra). de aztán sikerült, sőt, a sárvédőt is meggyógyítottam annál a pontnál, amikor már kezdtem elkeseredni, hogy nem tudom lefotózni az eredményt ennyire szerencsétlen vagyok. 
aztán nyakig olajosan elvonultam kozmetikai luxuskezelésre. legalább a képem legyen már szalonképes.

ennek nyilván semmi köze az egy hete készült ipari mennyiségű panna cottához, de kellett vm elősztori, a panna cottát meg szerettem fényképezni. egyébként meg: hamar is, meg jó is.


a panna cottához





4.8 dl (= 2 cup) joghurt
20 percen keresztül csöpögtettem, hátha görög joghurttá válik ő
2.4 dl tej (= 1 cup)
7 g agar-agar 
(a zselatin is oké, használati útmutató szerint)
0.6 dl méz (vagy több, ki hogy szereti)
1 tk vaníliakivonat 
1 tk szárított levendulavirág










a tejet majdnem forrásig hevítettem, hozzáadtam a mézet és a vaníliát. 
minimális mennyiséget rámertem az agar-agarra, és csomómentesre kevertem. ezt a löttyöt adtam a majdnem forró tejhez. hozzáadtam a joghurtot, elkevertem.
tettem még bele 1 tk levendulát is, mert nem bírtam magammal, állni hagytam 10 perecet, aztán egy gézlappal kibélelt szűrőn át ráöntöttem az almára. (a levendula ízintenzitása nagymértékben függ a panna cottában eltöltött idejétől - 10 perc alatt nagyjából nem történt semmi, legközelebb a tejben hosszassabban fogom áztatni a virágokat.)
tkp kész. (+ a dermedési idő)



a karamellizált almához

1 nagy alma hámozva (!!! kell, muszáj, szükséges), cikkekre vágva
1.5 dkg vaj
4 dkg cukor
7.5 ml víz  
(1/2 ek, de ezt hogy számszerűsítem másképp?) - én azt mondom, igen hasznos partner a mérőkanál szett

a vajat felolvasztottam az öntöttvas serpenyőben, a cukkoral világos színű karamellé tettem, hozzáadtam a vizet, aztán az almacikkeket. kis fokozaton addig sütöttem, amíg úgy nem ítéltem, hogy most már pont az az állag, amit szerettem volna kapni.
ezt az almaréteg került a poharak aljára. erre ment a panna cotta.



morzsa


5 dkg cukor
10 dkg vaj
20 dkg liszt
a komponenseket összegyúrtam, fél óra mélyhűtés, aztán nagylyukú reszelőn tepsibe reszeltem és megsütöttem szép világos barnára. nem ropogott ugyan annyira, mint azt hazabicikliztemben az Árpád hídon képzeltem, de 2 nap után határozottan sokkal jobb volt mint frissen.
ez került a panna cotta tetejére, btw.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover