http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-05-04

citromos spagetti tonhallal és brokkolival

egyáltalán nem tudom, hogy a tunat mi okból fordítottam magamban szardíniának, de mindenesetre úgy menetem be  a boltba, hogy kerül, amibe kerül, szardíniát veszek.
vagyis a cím nem igaz, de az angol neve annyira szép, hogy nincs szívem megváltoztatni.
egyébként 15 perces vacsora. (fotózással együtt 2 és fél óra. a mosogatás a tegnapelőttivel együtt plusz 20 perc. - hogyan csináljunk egészestés programot a 8 perces tésztafőzésből? címmel fogom megjelentetni a memoárjaimat, ami valószínűleg egy mosogatás hosszú-hosszú leírása lesz. kérlek szépen, istenkém, csak 50 cm-vel nyújtsd meg reggelre a konyhát, én meg elrohanok egy mosogatógépért, és a bicikli vázán hazatolom. ha megnyújtod.)

1 fej brokkoli 
(nettó 38 dkg, a vastag szárrészt most nem tettem bele)
3 szál újhagyma
2 ek kapribogyó
8 szem olajbogyó
1 citrom leve
2 doboz szardínia
spagetti
só, BORS

  1. feltettem főzni a spagettit (10 dkg/fő - de ezt csak óvatosan írom, semmi konkrét szakirodalmat nem kerestem erre vonatkozóan - annyi tésztát főztem, amiről már az elején tudtam, hogy minimum 2 emberes adag lesz, de vadul éhes voltam.) - 8 perces volt, 4 percnél belehajigáltam a főzővízbe a rózsáira szedett brokkolit
  2. a tésztát leszűrtem
  3. a brokkolit hideg vízbe tettem (hogy szép ződ maradjék)
  4. a hagymát felkarikáztam
  5. az olajbogyót feleztem
  6. a kapri egészben ment bele
  7. az olajoshalat nagyjából összetörtem, rácsavartam a citromot, ráöntöttem az olaját is
  8. egy nagy tálban mindent összekevertem, hozzáadtam a spagettit, sóztam, borsoztam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover