http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-11-12

bagel füstölthalas sajtkrémmel lazy sunday jeligére

jaj, hát bagelt sütni igazi móka! ráadásul annyira jól passzol a vasárnap reggelbe. a lustálkodósba.
ezért ma 9kor keltem (idáig még rendben is volt). aztán legközelebb 2kor ültem le, de kétségtelen, a bagel megsült. meg a fotózkodás keltette hadiállapotokat is normalizáltam. és Bazsika is kitalált a kisebbik jégveremből f2 fele. 
addigra mondjuk már füstölt a fejem.
a bagellal nincs baj, tényleg. de nem akkor kezdek neki legközelebb, amikor 3 másik szuperrecept képanyagát is el akarom készíteni mellette. és ha Limara azt írja, hogy alaposan belisztezett textilre rakandó a bagelkezdemény kelesztés céljából, akkor a textilt be fogom lisztezni. hogy ne kelljen nagyon durva anyázások közben letépni a teljesen egybekelt, lyuk nélküli gyönyörű bageleket, ezzel jelentékeny kárt okozva a majdnem tökéletes outfitjükben és az addigra már megtépázott idegrendszeremben
tehát: 2kor ettünk. Balázs azt mondta, hogy ebéd. nem kezdtem el magyarázni a lazy sunday-slow food-brunch szentháromság mibenlétéről, csak 2 karika múlva, de akkor meg már a kultúrafinanszírozáson és a magánnyugdíjpénztárakon pörögtünk.
összességében kellemes, nyugodt délelőtt volt.
sütött a nap.



37.5 dkg liszt (22 fehér - 15.5 teljes kiőrlésű)
4 dkg cukor
4 csipet só
2 dl langyos víz
1 ek olaj 

know-how:
a liszteket az élesztővel, a cukorral és a sóval összekevertem, az olajat egy az egyben öntöttem hozzá, a víznek először csak a felét, aztán fokozatosan. a robotgép dagasztókarjával addig dagasztottam, amíg a tészta fényes lett és elvált az edény falától.
10 percet pihentettem.
8 egyforma bucit csináltam a tésztából.
10 perc pihentetés.
a bucikat kézzel téglalappá húzgáltam (próbáltam a nyújtásos variációt is, de úgy körlap lett), aztán kicsit nyújtottam is rajta. a hosszabbik oldalánál indítva feltekertem -> hurka lett.
a hurkákból karikákat csináltam, a végüket jól összenyomkodtam.


alaposan belisztezett konyharuhára tettem őket, és hagytam kelni egy ideig (sima élesztőnél az előírás 40-60 perc, ezzel a cuccal elvileg egyáltalán nem kell keleszteni, de kelttésztás napokon tuti mosogatnom/takarítanom/fényképeznem/futnom/ésatöbbi kell, úgyhogy hagytam kelni én is.)
a karikák csodálatosan meg- és rákeltek a konyharuhára, a lyukaknak nyoma sem maradt középen: az ujjammal csináltam újat.
a karikákat forrásban levő cukros vízben (1.5 l - 1 ek cukk) kettesével 30 mp.ig főztem, aztán szűrőkanállal sütőpapíros tepsire tettem.
175 fok, légkeverés, 15 perc, aztán 160 fokon még 5 perc. a lényeg, hogy szép aranybarna színe legyen.


a füstölthalas sajtkrémhez:
10 dkg füstölt makrélahús
10 dkg sajtkrém
1 ek friss kakukkfű 
bors
know-how:
a villával összenyomkodott makrélát elkevertem a sajtkrémmel és a fűszerekkel.
rukkolával ment a kettévágott bagettbe.
2t betömtem, aztán mozgásképtelenné váltam.


forrás-ok

5 megjegyzés:

  1. Ha annyi írok, hogy "míly csodálatos" - nem fejezi ki elragadtatásom mértékét. Szuper

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. te, pont úgy írsz mint tesóm... és tegnap említetette, h van egy új blogja. :D

      Törlés
  2. A cukor mennyiség (4 dkg) mind a tésztába megy? Vagy megy a főzővízbe, a maradék meg a tésztába? Nekem nagyon ízlett, de kicsit édes volt, végén már nem halkrémes lett, hanem rendes péksüti. Így is, úgy is nagyon ízlett, köszi a receptet
    Ja, még valami. A főzés után a sütőpapírra tettem, de sütéskor a fél tészta ráragadt a papírra :( vagy be kéne vajazni a sütőpapírt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kedves Stiblov, a 4 dkg mind a tésztába, igen, a főzővízbe külön egy evőkanálnyit tettem.
      a sütőpapírról: nekem egy szilikonos sütőlapom van (a lidlből), arra nem szokott semmi ráragadni. sütőpapírból is van szilikon bevonatú, ez fel is van tüntetve a dobozon, szerintem legközelebb nézz ilyet, addig meg akár vajazhatod is, bár sp.t pont azért használ az ember, hogy ne kelljen a vajazással tökölődni.
      amúgy: örvendek, hogy megsütötted és teszett :)

      Törlés

Pin It button on image hover