http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-02-09

rákcurry mert nagyon fancy estém volt

...egy igazán remek helyen eltöltött remek nap után. én így szeretlek magyar egészségügy.
na de aztán jutalomképp beengedtem magam a Szép Kis India-ba, ahol egy mozdulattal tettem magamévá egy csokor koriandert 600ér' és a következő évszázadra elegendő garam masalát (ami nyilván 1 hónap múlva már elveszti az összes aromát magából). 

és mindezt ezért:

know-how:
  • 125 g rák
  • 1/2 fej hagyma 
  • 1 kk vöröscurry-paszta (Pere, figy, ezt pl mindig tartok itthon, just in case :))
  • 20 g friss gyömbér (szintén must, mint Stahl Juditnál a vöröslencse)
  • 1 szál citromfű (meg ez is; az ázsia centeres elosztóban zsákra árulják, viszont jól fagyasztható)
  • 1 kk currypor
  • 1 kk garam masala
  • 2.5 dl kókusztej
  • 1 ek korianderlevél
  • olaj a sütéshez
a hagymát és a citromfüvet apróra vágtam, a gyömbért lereszeltem és a currypasztával együtt kevés olajon pár percig pirítottam. aztán tettem bele a curryport és a garam masalát, végül a kókusztejet. ezt a szószt 10 perc alatt felére sűrítettem, és amikor már kezdtem volna aggodalmaskodni, hogy biztos elég lesz-e az adag (ami az eredeti recept szerint 4 tálkára volt kalibrálva - nyilván vm pipetta lehetett az, mert én egyedül tömtem be), akkor mentek bele az addigra kiolvadt rákocskák. pár perc főzés még. aztán korianderlevél rászór, nekikészül a fotózásnak, de gyorsan rájön, h 10 után 4 perccel, egész napos nem evés után fog a fene küzdeni a fehéregyensúllyal. visszaöntöttem a serpenyőbe a kiöltöztetett currymet és félálomban bezabáltam. az ö-s-s-z-e-s-e-t. majd ájultam dőltem bé az ágyba. (csináltam hozzá lidlből beszerezhető, 4 perc főzési idejű chow mein noodles-t, aka tészta, ami inkább Kína, mint India, de Ázsia végül is mind a kettő - áh, most olvasom a wikin: Chow mein is also common in Indian Chinese cuisine, having been introduced by the Chinese of Calcutta. It is usually offered Hakka or with gravy. Catering to vegetarian diets, there is an Indian variant, vegetable chow mein, which consists of noodles with cabbage, bamboo shoots, pea pods, green peppers, and carrots. In the New Delhi area, chow mein can sometimes include paneer with the mixture of noodles and vegetables. na, akkor nagyon nem nyúltam mellé.)
curryt fényképezni nem egyszerű


forrás: Viveka Sandklef - Fiatal világjáró svéd lány megosztaná főz (rövidített cím, Alexandra Kiadó)

Pin It button on image hover