http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-09-03

marokkói csirke-egytál

itt most megemlékezhetnék a marokkói konyha csudálatos mibenlétéről, a szukokról, a mentateáról, a ras-el-hanoutról, a Djemaa el Fnaról - de nem.
amúgymeg: Marokkóban enni az egyik legkiválóbb dolog, amit ki tudok találni.

45 dkg csirkemell kockázva
1 szem paradicsom
10 dkg gyömbér
3 gerezd fokhagyma
1 ek kurkuma
2 ek barnacukor
2 ek vörösbor-ecet
1 tk római kömény - koriander - fahéj megőrölve
1 helyre kis sütőtök felkockázva 
(1 kg biztos volt, pucolatlanul, de nem mértem)
10 dkg aszalt meggy 
(kifelejtettem, nem hiányzott, de a szöveghűség kedvéért ideírom)
6 dl víz
1 leveskocka

a tálaláshoz
10 dkg feta
1 citrom reszelt héja
egy csokor menta
zöldhagyma
kuszkusz

know-how:
(ha minden össze van vágva, onnantól 30 perces kaja, de a vagdosás nekem uennyi volt)

a sózott-borsozott csirkekockákat kevés olajon megpirítottam, félretettem.
ugyanebben az edényben a karikázott hagymát megdinszteltem, rászórtam a megőrölt fűszereket és illatosodásig hagytam tovább sülni (1 perc).
a másik hagymát a paradicsommal, a fokhagymával és a lereszelt gyömbérrel botmixerrel nagyjából átkevertem (maradjon darabos).
ezt a ragut hozzáöntöttem a fűszeres hagymakarikákhoz és néhány további percig dinszteltem, aztán visszatettem bele a csirkét, öntöttem alá 6 dl vizet, belehajítottam a leveskockát, és még a tököt, a cukrot, az ecetet és a kurkumát is - felforraltam, aztán hagytam 20 percig főni fedő alatt. az utolsó 10 perces etapra levettem a fedőt, hogy a szósz - ami akkor még csak lé volt - szósszá tudjon lényegülni.
a citromhéjat összekevertem a fetával és a hagymakarikákkal, és ezzel, ill. az 3 perc alatt kész kuszkusszal nem tálaltam. mert ez lesz a holnapi ebéd. a mentát is a végén szórtam volna rá (ha lett volna mentám).







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover