http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-09-01

35

már nem tudom, mivel magyaráztam meg magamnak, hogy a rózsaszín golyók igazán szexik lesznek egy meglett egy közép 30as egy majdnem tökéletes faszi majdnem tökéletes tortájának a tetején. de elhittem.

tehát:
    narancsos-céklás-fehércsokis alaptészta (mandulasaroktól)
    mascarpone-ricotta töltés
+   fondant (elkészítés pl kétcicánál vagy itt, de leginkább a teszkóból készen)
----------------------------------------------------------------------------
    torta



az alaphoz
10 dkg fehér csoki
10 dkg vaj
5 dkg cékla apróra kockázva (1 kis cékla fele)
1 narancs leve
125 ml narancslé (Innocent)
3 dkg fruktóz (vagy 8.5 dkg cukor)
1 tojás
125 g liszt
10 g sütőpor
7 dkg kesudió durvára vágva

know-how:
az apróra kockázott céklát feltettem főzni a narancs levében. miután ultragyorsan elpárolgott a lé, a cékla meg továbbra is kemény volt, utánaöntöttem a 125 ml narancslevet és fedő alatt puhára főztem, aztán botmixerrel pürésítettem.

a csokit a vajjal vízfürdőben felolvasztottam.

a tojást a cukorral habosra kavartam.

mikor mindegyik kész lett, összekevertem a 3 részt.

a lisztet összekevertem a sütőporral és a darabolt kesudióval.

és a legvégül: mindent összekevertem.

a kivajazott-lisztezett tortaformában (18 cm) 160 fok, légkeverésen sült 30 percet, aztán lejjebb vettem 100 fokra és még melegítettem vagy 5 percet.

(megjegyzések: a tort kezdeti pirosából a végére nagyjából nem maradt semmi, cserébe viszont olyan vékony maradt a végére is, mint amilyennek az elején látszott - cserébe a csínosságért nem tudtam kettévágni, szanaszét morzsálódott, mondjuk ezt a krém elegánsan kitakarta)
a krémhez
12.5 dkg mascarpone
12.5 dkg ricotta
3 dkg fruktóz
1 kupak narancskivonat
1/2 tonkabab lereszelve
1/2 hosszúbors lereszelve
(nyilván pont kb 10%-át fizettem érte vm indonéz piacon, de mintha náluk is láttam volna már, a tonkabab mellett)
3.5 g agar-agar  
(nagyon kevés forró vízben feloldva, plusz még egy kis narancslé is hozzá az íze kedvéért)

robotgéppel összekevertem mindent. pont.
a kettévágott alapot megkentem a krém 2/3-ával, a többit kívülről kentem rá. ez fontos, mert a fondant réteg - elviekben - igen vékony lesz rajta, és a nejlon harisnya is hülyén néz ki ujjnyi visszereken.

a fondant-téma ma délután középen kezdődött, merthogy kész fondantom volt.
sőt külön iceing sugarom is volt (Dorka tortaiskolájában ez a keményítő-porcukor 1:1 arányú keveréke). 
a fondant-t kinyújtottam nagyon vékonyra (kell alá a por, másképp leragad - a por egyébként látszik a felületen, de gyönyörűen le lehet söprögetni róla), óvatosan feltekertem a nyújtófára és ráengedtem a tortára.
kivételesen pontosan követve Dorka leírását.

instant sikerélmény.
gyönyörűszép.
a rózsaszín golyókhoz a fondant-t teljesen műanyag ételszínezővel színeztem be: egy kupaknyit (1 ml, bár igaziból halvány fogalmam sincs) belegyúrtam egy kis ökölnyi masszába. (a tenyerem durvábban nézett ki a masszánál, de szépen lejött.)
eztán mindig mindent fondant-ba fogok tekerni. az összes ázsiait. meg a rántott húst. és ételszínezővel színezem. és szórom a cukrot ész nélkül.

5 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot Balcsííííí!!!!
    Legjobban a rózsaszín golyók tetszenek, annyira Balázsos:DDDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. most mi?! már az első sorban önkritikát gyakoroltam :D

      Törlés
  2. tudom, meg amúgy is az íz a lényeg...:D És nem is árt formálni B nagyon is beszűkült ízlését;)))))

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. a golyók vagy a házastársam? :) (azér' köszi, jól esik, bármelyiket dicséred is)

      Törlés

Pin It button on image hover