http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-01-24

gyömbéres párolt hal amarántkásával avagy ájláv bambuszpároló

ma bent voltam a városban a dzsumbujban (aka Dankó utca), de ez relatíve közel van a városhoz. ahol ott a Kisparázs. mivel kézenfekvő lett volna egy pad thai, ezért gondoltam, hogy ma semmiképp thai. csak vm egyszerű. 
valószínűleg ezért lett a vacsora 3 órával később mégis thai.
tanulság? nincs. life is hard. but not for me. hö!

citromfű - KualaLumpur

mindenki chilije jó minőségű halat írt elő ehhez a recipéhez. de halat venni nem egyszerű a XIII. kerület proli részlegében. (fizetni érte a Spárban pláne nem.) így lett pangasius, ami azért fényévekre van a jó haltól. de félre sznobizmus! jöjj éhség! egyébként a mai vacsora leggyengébb pontja az amarantkása lett. ami konkrétan rossz lett, de a zseniális hal ezt nagyvonalúan eltakarta.

know-how:
  • 2 szelet hal, a spáros csúcsminőségűből (amúgy ez tényleg nem volt rossz, sikerült már olyat is hazahozni, aminek konkrétan a 60%-a víz volt)
  • 4ek világos szójaszósz
  • 2 ek szezámolaj
  • 1 kk nádcukor
  • 1 fej hagyma (póri veres, semmi salotta, errefele az nem menő, én meg nem teszek 2 plusz km-t egy fej hagymáért) vékonyra karikázva
  • 3 gerezd fokhagyma vékonyra szelve
  • 3-4-5-6 cm gyömbér (szerintem én legalább 6 cm-t tettem bele) vékonyra szelve
  • 2 citromfű hosszában elfelezve
a bambuszpárolót kibéleltem egy darab sütőpapírral, így nem ragad le a párolandó.
a halakat előzetesen bekentem a szójás-olajos-cukros páccal, és amíg a többieket szeleteltem, addig állni is hagytam.
aztán hal - hagyma - fokhagyma - gyömbér - hal - hagyma - fokhagyma - gyömbér - citromfű --- mert nekem csak picinyke egyszemélyes párolóm vagyon. a párolót beleállítottam a wokba (az állványra, amit anya szerzett, ki tudni, miért, de most meglelte helyét a rendszerben - már az állvány), öntöttem alá vizet, lefedtem a párolót is, meg a wokot is, és 15 percen keresztül így is hagytam.

elképesztően finom lett.


az amarántkásáról legyen elég most csak annyi, hogy vízben kellett 20-25 percig főzni. nem tudom mihez hasonlítani az ízét. egyszerűen csak rossz. de a tudat igazán megnyugtató, hogy 14 évre elegendő MgCaFe és még fehérje is van benne. szuperétek. csak ízileg rossz. vagy ezt már írtam?















Pin It button on image hover