http://319atkinshall.blogspot.ie/

2013-03-31

muppet show, magic cake stb.

szoktam elhatározni dolgokat. 

időnként pl azt, hogy akkor holnaptól határozott és sikeres nőnek fogok öltözni, a campereket elteszem emléknek, lesz szép táska, szép cipő ---- (idáig szoktam jutni a gondolatokkal, aztán elfogynak az ötleteim), aztán bekerékpározok a városba és veszek 3 kistányért meg 2 poharat a fényképezéshez veszek 2 pólót. bugyikéket nagy helókitti fejjel, meg egy másikat rózsaszín mápetsó-szörnnyel. és még örülök is. mert az egész kemping legszebb pólójában fogom számolatlanul magamba dönteni a fröccsöket. a camperek maradnak. lehet, hogy veszek egy bugyikék körömlakkot is a pólóhoz. határozott és sikeres nőnek majd később öltözöm.

meg olyat is szoktam elhatározni, nagyon komolyan, hogy a héten nem csinálok 3 sütit. mert a végén valahogy mindig elfogy.
és nem veszek egy doboz idióta ízű jégkrémet SE.
aztán meglátom ezt és megcsinálom. miután megettem egy fél doboz pattogatott kukoricás jégkrémet.


4 tojás
1 ek víz
15 dkg cukor
12.5 dkg vaj, olvasztva
11.5 dkg liszt
5 dl langyos tej


know-how:
a tojások fehérjét és sárgáját szétválasztottam.
a sárgákat kikevertem a cukorral, hozzáadtam a vizet és a felolvasztott vajat és még 1 percig vertem. fokozatosan hozzászórtam a lisztet, miközben tovább kevertem (még mindig a géppel). 
amikor elfogyott a liszt, hozzáöntöttem a masszához a langyos tejet és egy fakanállal összekevertem. (szép homogén tészta lett, kb mint a palacsinta.)
a fehérjékből kemény habot vertem és harmadonként óvatosan belekevertem a masszába.
egy 25x25-ös tepsiben sütöttem meg (a kapcsos tortaforma nem jó, túl híg a massza, esetleg kifolyhat), 20 percig 160 fokon, aztán 40et 140-en.
DE! ez túl sok volt, ennél sokkal vastagabbnak kellett volna a 'custard'-rétegnek maradnia, legközelebb 20 perccel kevesebbet sütöm, mondjuk 150 fokon. (amúgy sütés közben duplájára nőtt, berepedt a teteje, aztán teljesen összeszottyadt, de egy jó fotográfia csodákra képes. sose higgyetek a szemeteknek.)
mindezt leszámítva igen jó volt.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki , és gondolom az íze is nagyon jó volt.
    Gratulálok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, kipróbálásra feltétlenül ajánlott - kevesebb sütési idővel.

      Törlés
  2. Én is ilyen vagyok,még nem sikerült normálisan felöltöznöm:-)viszont a Campereknek nincs párja!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) az oké, de mindig?! btw: hadd gartuláljak az új kisemberhez :)

      Törlés
    2. igen, 90%-ban:) Köszi!:)

      Törlés
  3. majd a Fény megvilágosít :D
    Pere

    VálaszTörlés

Pin It button on image hover