http://319atkinshall.blogspot.ie/

2013-03-05

a csiga lassú, ezt ne tévesszük szem elől

a tökéletes vasárnapról eléggé különböző nézeteket vallunk Balázzsal: szerinte jó ötlet a) egész nap punnyadni lehetőleg az ágyban, b) kitakarítani.
én inkább lenyomok 2 teljesítménytúrát szélllel szemben, de takarítani hétvégén ne má'.
vasárnap viszont kegyet gyakoroltam és csak 11kor voltam szíves felkelni, aztán még 2 órát üldögéltem az ágyban, mert dolgom volt, és még ezt is képes voltam überelni, amikor délután 5kor besegítettem lelkesBalázs vasárnapi takarítási projektjébe.
már csak a sütike hiányzott, hogy nekem is jó legyen a vasárnapom.
Dusa Csenge 2es számú süteményeskönyve elővesz. átlapoz. nem hiszem el. újra átlapoz. bazz!!! minden süti 4 lapos és másfél órát kell hűteni sütés előtt, de az már mindegy is, mert 2 nappal előtte kell összeállítani? végső kétségbeesésben utoljára átlapoz. ott van! rapid túróscsiga sárgabarackpasztával. az nem tudom, mi az. de a ricotta tuti jó lesz a túró helyett.
összegyúr, hűt, kinyújt, leken, felteker, hűt, felszeletel, tojásfehérjével leken, süt, tojásfehérjével leken menet közben, kicsit még süt. 
22.16. 
a rapid azért barokkos túlzás volt, de 22.16-kor már túl voltam azon a ponton, hogy a nüanszokon fennakadjak.

supported by Boudoir bolt

30 dkg liszt 
(a fehér elfogyott, miután a teljes kiőrlésű meg egész kalászokat tartalmaz, leszitáltam, így 56 dkg.ból kijött a 30 - tuti biznisz)
2 tk sütőpor
15 dkg ricotta
1 dkg cukor (ennyim volt) + 10 gramm sztíviapor
(vagy 12 dkg cukor)
1 citrom héja
8 dkg olvasztott vaj
6 ek tej
1 tojásfehérje a végén a kenéshez  
(amit elfelejtettem, de korrigáltam - látványos eredményt produkál: elsőre mintha egy kis rántottával dobtam volna fel az outfitjét)
8 dkg gyümölcspép piros bogyósokból (lekvár is jó)
20 dkg marcipán


know-how:
(gondoltam, tán nem kell annyit hűteni, ha nem olvasztva rakom bele a vajat a tésztába. eredmény: minden tiszta cukros vaj volt félméteres körzetemben.)
tehát: az olvasztott vajat kikevertem a sztíviával, a citromhéjjal, a tejjel és a ricottával.
ehhez a masszához fokozatosan hozzáadagoltam a sütőporos lisztet és homogén tésztát gyúrtam belőle. 
hűtő, 1 óra.

a megdermedt tésztát 4-5 mm vékonyra nyújtottam, lekentem a gyümölcspürével, végül befedtem a nagyon vékonyra kinyújtott marcipánnal.
szorosan feltekertem.
hűtő, 30 perc.

egy nagyon éles késsel 0.5 cm-es szeletekre vágtam (2 nagy tepsi lett). nem kentem le a fehérjével, de itt kellett volna és nem 10 perc sütés után.
kicsit megnőttek, kicsit kifolyt belőlük a marcipán és a püré, de kicsit se érdekelt, hogy néznek ki, mert az utóbbi időszak legzseniálisabb kekszei lettek ők.


4 megjegyzés:

  1. Először céklás csigára gyanakodtam ... az a kistányér (is) nagyon szép

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mindig észreveszed a kincseimet :) (én már csak arra a májra tudok gondolni, amit kiposztoltál reggel :))

      Törlés
  2. Karinthy(k)-ról akkor tudtam sokat (idézőjel), amikor elolvastam az Ördöggörcs-öt, illetve az a helyzet, hogy amikor éppen kegyetlen fejfájás gyötör (ritkán), akkor mindig eszembe jut szegény Karinthy, ahogy Böhm Arankának azt mondta: Aranka,nekem agydaganatom van. És lőn,ugye.
    Aztán megszereztem Karinthy (Gábor)Én, fájdalomherceg c. kötetét, és jól elszomorodtam.

    azt hiszem,ez nem kötekedős, inkább szomorkás. Pedig az a csiga! meg a fényképek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. semmiképp nem :) na, mindjárt írok levelet.

      Törlés

Pin It button on image hover