http://319atkinshall.blogspot.ie/

2013-02-11

cukrot! még cukrot!

Éci vagyok.
ételfotó-függő.

ennek a muffinnak az eredetije szépen volt fényképezve. emiatt nem érdekelt különösebben, hogy nem szeretem a muffint. vettem egy fél liter custardot (mert custard-függő is vagyok, bár ezt az utóbbi időben le tudtam nyomni egy olyan tudatrészbe, ahonnan még véletlenül se tudom előrángatni – hála a fürdőszobai mérlegnek), megsütöttem, amíg sült, megettem a custard 76%-át, aztán már úgyis mindegy alapon megforgattam muffinkákat vajban (!!!) ÉS még kristálycukorban (!!!) is.
az edzőterembe érthető okokból nem jutottam el.
most pedig valószínűleg végez velem a bűntudat, mert mindezek után kellett valami sósat rágnom.


-->
19 dkg liszt
6 g sütőpor
12 dkg cukor (muscovado)
2 tojás
80 ml tej
1 tk vaníliaesszencia
10 dkg vaj

4 ek custard
áfonyaszósz, vagy bármilyen egyéb dzsem


know-how:
a száraz hosszávalókat (=liszt, sütőpor, cukor) vegyítettem.
a vajat megolvasztottam és addig forraltam, amíg a tejcukor karamellizálódott benne (ugye-ugye) – a fekete edény nagyon jó választásnak bizonyult erre az esetre, nyilván nem láttam semmit. úgyhogy addig hevítettem, amíg a hab barnulni nem kezdett (nem kizárt, hogy ez már az égett vaj állapot).
a tojásokat és a tejet kézi habverővel összekevertem, és fokozatosan hozzáöntöttem a barnított vajat.
a száraz és nedves összetevőket egybeöntöttem, fakanállal összekevertem és a muffinformákat 1/3ig töltöttem a masszával. erre a rétegre ment 1 tk lekvár, aztán 1 tk custard, a végén meg egy újabb réteg massza.
25 prec, 160 fok.
mosogatás
5 perc hűlés.
mosogatás
egy közben elkészült újabb adag barnított vajba muffin megforgatás, aztán jött a kristálycukoros rész.

tapasztalat:
1) 3 óra állás nagyon jót tett neki, 2) a cukorra a tetején semmi szükség nincs


forrás:  Olive, január




3 megjegyzés:

  1. Ági vagyok - ÉCI-fotó függő! Nekem tetszenek a strandoló muffinok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az ilyen cuki kommentjeid lendítenek ki a maihoz hasonló gödrökből. köszi, köszi, köszi :)

      Törlés

Pin It button on image hover