http://319atkinshall.blogspot.ie/

2013-02-06

comfort food 1. - dahl

megmagyarázhatatlanul vonzódom az angol nyelvű receptek közül azokhoz, ahol olyan szavakat használ a szerző, mint cosy meg comfort food (me'hogy ezek magyar verzióitól idegrángást kapok akárhol olvasom is). 
ez már a sznobság, mi?
de nem is ez a lényeg, hanem az új favoritom: Hugh Fearnley-Whittingstall, akinek van egy a zseniális könyve a 3 hozzávalós kajákról.
ez a veggie stopgap, a.k.a. dahl* krumplival és spenóttal ugyan pont nem ebből, hanem a decemberi delicious.-ből van, de a 3 (fő)összetevősség pipa (curry meg  alapból van minden jóravaló konyhában). és ráadásul comfort is. 
*indiai alapvetés, bm hüvelyesből készülő püré az alap, amihez a végén kevernek egyéb sült és friss zöldséget. naannal, rotival (kenyerek), rizzsel eszik.

25 dkg vöröslencse
36 dkg krumpli főzve, kockázva
8 dl zöldségalaplé (kocka)
2 gerezd fokhagyma, zúzva
10-15 dkg friss spenót
1 nagy ek currypor
1/2 citrom leve


know-how:
a lencsét hideg vízben átöblítettem és 8 dl alaplében közepes lángon 20 percig főztem, sűrűn megkavarva, hogy pürésedjenek lencséjék. 

a krumplit megpucoltam, felkockáztam, megfőztem. (elkövettem azt a hibát, hogy készre főztem, így sütésnél prímán lehetett krumplipürét csinálni. csak nem ez volt a cél. legközelebb félkeményre hagynám.)
kevés olajon 8-10 perc alatt aranybarnára sütöttem a krumplikat (az eredeti recept szerint, amúgy ennyi idő alatt 1) krumplipürét csináltam belőlük, 2) oda is égettem) - de az elv érthető, szerintem.
megszórtam őket a curryporral és a zúzott fokhagymával és az egészet óvatosan hozzákevertem a dahlhoz.

ugyanabban a serpenyőben megfonnyasztottam a spenótot, amit szintén belekevertem a dahlba.

fotogénnek nagy jóindulattal sem nevezhető, de az íze egészen lenyűgöző.
 

Pin It button on image hover