http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-07-13

marharagu batátával

majd 6 millió tehén legel szerte széjjel a szigeten az itteni KSH szerint. a baromfiak létszámának nem néztem utána, de tény: a csirkemell árán már marha is van bőven. ez nem azt jelenti, hogy olcsó a marha, hanem, k drága a csirke. akkor meg miért ne ismerkednék a marhával? ami steak. minden része. itt ilyen különleges marhák tenyésznek. mindenük steak. még darálni is steaket darálnak.
a másik esszenciális összetevő az édesburgonya, ami mindenhol kapható, nem annyira olcsón, de nem is olyan méregdrágán, mint otthon. az eredeti recept (BBC GoodFood hángériön edisön I/5/38.) sütőtökkel dolgozott (bár nem nagyon tudom hova tenni a sütőtököt nyár derekán magamban - itt persze az is van, de mondjuk itt nincs nyár) - az íz kicsit hasonlít, a szín mindenképp, de az édeskrumpli nagyon gyorsan készre-, majd szétfő, úgyhogy csak érzéssel.


1 fej lilahagyma aprítva
3 gerezd fokhagyma aprítva
42 dkg darált marha
1 tényleg nagy szem édesburgonya felkockázva
1 ek szárított kakukkfű 
1 leveskocka
1 marék cukorborsó embrionális borsószemekkel
4 cső bébikukorica


utóbbi 2 komponens egy dobozban várt rám a teszkó leértékelt pultjában. azt nem írom, hogy hol termelték őket, de büszke nem vagyok magamra mindenesetre (a csomagolás mennyiségéről nem is beszélve) - bár ha itt a hazait keresném beszűkülne a kulináris világom marhára és krumplira. vannak ugyan termelői piacok, de ott nem az én kelet-európai szememnek való árképzés zajlik. amúgy meg csoffadtak.


know-how:
a felaprított hagymát megdinszteltem, a vége fele adtam hozzá a fokhagymát, hogy ne égessem agyon. erre tettem a darált húst és 10 percig sütöttem. ennél a pontnál csatlakozott az édesburgonya 3 dl vízzel, a leveskockával és a kakukkfűvel egyetemben. lefedve főztem, lassú tűzön. persze 10 perc alatt sikerült szétfőznöm a krumplit: legközelebb már 5nél elkezdem figyelni. amikor még nem teljesen puha, kell hozzáadni a cukorborsót és a bébikukoricát - nekik 2 perc a főzési idejük. túl semmiképp nem szabad főzni, mert egyrészt a kukorica roppanósan az igazi, másrészt a borsó elveszti a nagyon harsány zöld színét.
az eredeti recept polentával körítette, de itt egyáltalán nincs kukoricadara. így lett rizs mellé.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover