http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-06-03

variációk kókusztejre

...avagy tom kha gai (thai kókuszos-gyömbéres csirkeleves)

az milyen már, hogy az eper a sarki árusnál tegnapról mára virradóra 2xesére drágult?! ok is volt: vége a szezonnak. na! én meg azt hittem, most kezdődik. ez történt ma hajanli f6kor. nagyon durva kezdés volt.
azóta elkezdett zuhogni.
és most már alig birom nyitva tartani a szemem.
de ha ma tűz lett volna, minden ded túlélte volna. örülök. bár mától hivatalosan is megszűntem tűzvédelmi előadó lenni kedvenc munkahelyemen.

viszont itt volt a maradék kókusztej. rendkívül kreatívan kitaláltam, hogy legyen belőle tom kha gai.

2 szál citromfű nagyobb darabokra vágva, 
hogy könnyebb legyen a végén kiszedni 
(jól fagyasztható, megőrzi az ízintenzitását, az Ázsia Centerben szoktam venni egy zacskóval, van benne 10-15 szál, a Culinarisban pont 10x annyi az ára)
3 kaffír lime levél  
(beszerzési helyet l. fent; szintén fagyasztom, az ízvilágot abszolút meghatározza, nem helyettesíthető semmivel - kell, muszáj, szükséges)
400 ml kókusztej
1 l alaplé (kocka ögen)
1 cm gyömbér
1 tk koriandermag
1 fej hagyma
25 dkg csirkemell
1 marék kukorica  
(bébikukorica kellett volna, azom nem volt)
1/2 üveg vegyes gomba
1-2 tk halszósz (nam pla - a sósságot ezzel állítom be)
1 lime
1 kis csokor friss koriander  
(Balázs ezt pl utálja, de az íz kerekségéhez mégiscsak kell)
3 szárított chili 
(ez nyilván az erejétől függ, meg a fogyasztó tűrőképességétől, jó ha kellemesen csíp, de nem ez a domináns benne)

know-how:

az alaplevet és a kókusztejet a felkarikázott citromfűvel (csak a fehér részét karikáztam, a többit hosszában felhasítottam, de szintén beletettem), a feldarabolt gyömbérrel, az apróra vágott hagymával, koriandermaggal, csilivel és a kaffir lime levelekkel felforraltam, aztán csendes tűzön 10 percig főztem. 
leszűrtem, és a tiszta léhez hozzáadtam a felkockázott csirkemellet és a gombát. 7 perc alatt kész van (megfő a csirke), a kukoricát 5 percnél adtam hozzá.
az ízeken a végén nam plával és limelével igazítottam, megszórtam korianderzölddel.

Viki szerint: "a leves zseniális, @x#zz*"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover