http://319atkinshall.blogspot.ie/

2012-10-27

gombás marhapástétom

mióta csili anyánk megtanított pástétomot csinálni, azóta ipari mennyiségben fogy a pástétom errefele.  
és mivel fasírtban relatíve gyenge vagyok (mondjuk csak ilyen finoman) újabban már fasírt helyett is pástétom van, mert mi ennyire menők vagyunk. az legalább nem esetleges: mindig gusztustalanul néz ki. cserébe finom. ráadásul mindig más ízű. 
(írhatnám, hogy "isteni" reggeli lehet belőle "lusta vasárnapokra" "ropogós, friss kenyérrel" és a többi, és a többi --- de az esetek 114%-ában vasárnap inkább ebéd a reggeli, kenyér szinte sosincs, a lengyel savanyú uborka meg ehetetlen - tette hozzá csak illúziórombolásként a gonosz malac.)
figyeld már a lazán odavetett színes őszi levélzetet a háttérben! - csak úgy mondom: legalább 3 km-en át hurcoltam őket magammal futás közben

50 dkg darált marha
25 dkg gomba nem túl vékonyan felszelve
1/2 cukkini karikázva, a karikák csíkozva
1 tk só
jó sok (tényleg sok) friss kakukkfű
1 csokor újhagyma karikázva
1 kis salotta hagyma apróra kockázva
2 gerezd fokhagyma
10 dkg szeletelt bacon a forma béleléséhez
know-how:
a baconnel kibéleltem a sütőformát (ha otthon lennék, őzgerincbe tenném).
az összes többi hozzávalót összekevertem és elegyengettem a tepsiben (3-4 cm magas lett).
a tepsit beleállítottam egy nagyobb tepsibe, amibe annyi vizet öntöttem, hogy a kisebbet 2/3-ig ellepje.
1.5 órán át sült/főtt 150 fokon. (a végére összeaszalódik a pástétom és enged levet is, amit le szoktam önteni róla későbbi felhasználásra - de mivel fogalmam sincs, hogy mire lehetne használni az egyébiránt remekül kocsonyásodó levet, általában 2 hét múlva kihajintom.) a pástétom egy éjszakányi hűlés után szépen szeletelhető (ahogy melegszik, esik szét).
ami az evésnél jót tesz az összíznek: mustár, savanyú uborka, friss kenyér, nyers zöldség. de pl. a párolt borsót és az olajbogyót nem kell erőltetni.

UPDATE!!!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover