http://319atkinshall.blogspot.ie/

2011-12-18

birs-varia

Apának, hogy ne idegeskedjen tovább a szuperbirsek egészségi állapota miatt.



tehát volt 4 szem birs. Apától.
ezek 4 szem körtével egyetemben áttranszformálódtak 5 üveg lekvárrá.
ebből 3 ehetetlenül édes lett - ezek lesznek a húgom, Vikijé.
a maradék 2 marad nekem.

a szerintem finomabbik Flat-caté. de egyáltalán nem hozta a fergeteg ízt, amit az írás ígért. lekvár. just. főztem 30 percet, de se nem esett szét, se nem lett sűrű, nekem kellett a pürésítés (amit rendkívül leleményesen a krumplinyomóval oldottam meg), mert azért a birskocka halom lekvárnak még a legnagyobb jóindulattal sem volt nevezhető.

aztán a másik. a másik kettő pontosabban, mert a végén szétszedtem, az egyik kardamomos lett, a másik rozmaringos.

know-how:
  • 50 dkg birs - tiszta súly, mosva, pucolva, kimagozva, megsütve (na, szerintem itt csúsztam meg először - mire a fazékig eljutottak szerencsétlen sült birsecskék, szerintem 35 dkg körül járhattak)
  • 50 dkg körte - tiszta súly, mosva, pucolva, kimagozva
  • Haas zselésítő (igazából ez nem tudom, miért került bele - viszont! megtudtam, h ez szezonáru, vagyis télen nem kapható, mert télen nyilván csak nekem jut eszembe, hogy remekül elüthető a vasárnap este egy kis jó lekvárfőzéssel)
  • 39 dkg cukor (2. megcsúszás - 25 dkg is pontosan elég lett volna, úgy talán ehető lett volna az eredmény)
  • kardamom és rozmaring (egy fél bokornyit szedtem nagy hirtelen, először összedaraboltam, aztán már csak úgy egészben hajigáltam bele)
a birsek szépen megsültek kb. fél óra alatt, addig összeturmixoltam a körtéket (barokkos túlzással, mert egy istennek se akartak összepürésedni) - aztán a sült és pürés részeket összekevertem a Haasszal, felforraltam, ment bele az az elképesztően sok cukor - még jó, h nem volt több a zacskóban -, újabb 5 perc, ami alatt az egész frissen takarított konyha vastagon körtés birslekváros lett, benne én is. nem szeretem a köpködős lekvárokat.
amikor az idő lejárt, feleztem a lekvárt és mentek a fűszerek bele.
hát így.

konklúzió: egyik sem fog még egyszer elkészülni.
ápdét egy hónappal később, miután magában tömtem be az egész üveggel: dedede!

maradok ennél.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pin It button on image hover