http://319atkinshall.blogspot.ie/

2013-04-07

klasszik nudli haladóknak

nem rémlik, mikor történt legutóbb ennyi minden egy hét alatt életemben először velem.
életemben először ültem Balázs mellett egy orvosi rendelőben és koncentráltam 800%osan, hogy értsem, mit mond a doktorbácsi Balázsról, aki félig már önkívületben volt és egyáltalán nem volt hajlandó figyelni. 
aztán éltemben először robogtam át a városon úgy, hogy Balázs nem szólt bele sehol, hogy mikor melyik sávban lennék sokkal jobb helyen - mert még ekkor sem volt magánál, pedig ez már egy másik nap volt. 
továbbá életemben először szabtam szét egy egész tyúkot, és közben csak egyszer rohantam ki a konyhából (mert a egy élő madárnál csak egy döglött madár félelmetesebb) - de aztán összeszedtem magam, mert Balázs húslevest akart enni (amit már jelentős javulásként könyveltem el, mert előtte 2 napig nem evett) --- tehát életemben először húslevest főztem a szétszabott tyúkból.
valamint életemben először nem osztottam le csóri házastársamat egy egész héten át, hogy most azonnal kezdjen el mosogatni.

és még: életemben először nem bezacskózott mélyhűtött, hanem a kicsi kezemmel megsodorgatott nudlit főztem. Balázs ekkorra már visszanyerte régi önmagát, és a nudlikészítés nagy szakértőjeként beszólt, hogy szerinte mit nem csinálok jól. és mivel az állapota már megengedte: visszaszóltam - és lett veszekedés és visszazökkent minden a régi kerékvágásba. 
leszámítva, hogy még mindig süket fél fülére.


krumpli (1/2 kg, kb)
1 ek zsír
1 tojás
1 csipet só
liszt


know-how:
a krumplit héjában megfőztem és teljesen kihűtöttem (hogy ne vegyen fel brutál sok lisztet).
krumplinyomóval összetörtem, beleütöttem a tojást, hozzáadtam a zsírt és annyi lisztet, amennyivel a tészta nagyon lágy, de nem ragacsos állagú lett.
a kész tésztát lisztezett lapon kinyújtottam fél cm vékonyra, felcsíkoztam, a csíkokat pedig nudli nagyságúra daraboltam. aztán lisztes kézzel kicsit még nudlisabbra sodorgattam őket.
forrásban levő sós vízben 5 percig főztem őket.
pirított zsemlemorzsa, fahéjas cukor, lekvár. 
nem is értem, miért vonzódom a római köményhez oly nagyon.


itt egy precízebb leírás Olgi barátnőmnél, azoknak, akik nem olyan profik, mint én. hehe.

8 megjegyzés:

  1. Csodás fotóid vannak! Én sem szívesen darabolok fel állatot, ezt inkább a Páromra bízom, de legutóbb a halpucolásnál Ő is majdnem feladta:-)
    Újabban a fél kiló krumplihoz 6 nagy ek lisztet teszek, finom a tésztája. Ahogy mondod nem csupa lisztes így.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na, na! Zoli kedves, ezt a dicséret dolgot már megbeszéltük tegnap - csak csínján vele :)

      Törlés
  2. Nagyon helyre az a kis zománcos edényke - is! A fotók hozzák a szokásos magas átlagot! A nudliért pedig külön piros pont.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. átnyergelek a klasszik vonalra :) (és köszönöm, h mindig építed az önbizalmam!)

      Törlés
  3. hmm, hmm, nagyon megkívántam :)

    VálaszTörlés
  4. én is itt! én is ennék belőle! énvelem nem veszekedhetnél! :)

    VálaszTörlés

Pin It button on image hover